جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
دستور زبان و شکوه: ارتدکس شرقی، ویتگنشتاین "مصمم" و الهیات روآن ویلیامز
نویسنده:
D. Michael Cox
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه استدلال می‌کند که پرورش تخیل الهیات غیردوگانه مسیحی می‌تواند با توجه به همگرایی بین غیردوگانه‌گرایی زبانی فلسفه ویتگنشتاینی و غیردوگانه انگاری الهیاتی-تخیلی عرفان یهودی و مسیحی باستان (که متعاقباً منعکس شد) منبع سودآوری باشد. در الهیات ارتدکس شرقی، آیین عبادت و شمایل نگاری). من این همگرایی را با استفاده از نوشته‌های روآن ویلیامز، که تعاملش با هر دو سنت گواه بر ثمربخشی برخورد متقابل بعدی آنهاست، تنظیم می‌کنم. اول، به عنوان یک توضیح، فصل اول ادعا می کند که اندیشه ویلیامز عمیقاً تحت تأثیر الهیات ارتدوکس قرار گرفته است، به ویژه در «شخصیت گرایی کنوتیک» که الهیات تثلیثی، پنوماتولوژی و انسان شناسی الهیات او را تحت تأثیر قرار می دهد. دوم، به عنوان یک موضوع تفسیر، فصل های دوم تا چهارم مسیر اندیشه ویلیامز را از یک مفهوم بیش از حد رسمی از اتحاد "عمدی" به سمت یک مفهوم بسیار "ضخیم تر" از مشارکت که توسط بازتاب زیبایی شناختی او و از طریق تعامل ثمربخش بین واژگان» انرژی های الهی و مشارکت تومیستی. در نهایت، در یک حالت سازنده تر، فصل های پنجم تا هشتم برنامه ای از گفت و گوی متقابل روشن بین دو غیردوآلیسم را دنبال می کند، و پیوندهای بیشتری بین سنت ها با توجه به الهیات خاص، فلسفه زبان و پرورش تخیل مذهبی-الهیاتی ایجاد می کند. . پایان نامه با بررسی تأملات ویلیامز در مورد آیین ارتدکس به اوج خود می رسد، و هم پیوند بین عبادت و شعر و هم اهمیت برای الهیات توجه به شکل گیری یک "انسانیت مذهبی" را برجسته می کند که قادر به سکونت در وضعیت "توجه بی خود" باشد. صبورانه به آنچه داده می شود توجه می کند - به روی یک شگفتی شگفت انگیز از جهان روشن شده توسط عشق الهی باز است. در این قرائت، «شگفتی آشکار» عشای ربانی، تعلیم و تربیت معنوی را که در آن علت و معلول هر دو عبادی هستند، تقطیر می کند.
نظریه پردازی اراده در ادبیات انگلیسی متقدم
نویسنده:
Douglas Iain Clark
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی چگونگی مفهوم سازی قوه اراده در ادبیات مدرن انگلیسی اولیه می پردازد. تلاش برای درک کارکرد و هدف آن برای طیف وسیعی از نویسندگان الیزابتی و یعقوبی، عمدتاً به دلیل نقش مهمی که مفهوم اراده در توسعه فلسفه کلاسیک و اصلاح الهیات مسیحی ایفا کرد، نگرانی اساسی بود. با این وجود، ارائه تعریفی منسجم از اراده، قدرت‌ها و کارکردهای مرتبط با آن در موضوع انسانی، مشکل مهمی را برای بسیاری از نویسندگان اولیه مدرن ایجاد کرد. اگرچه محققان تأثیر مفاهیم اراده را در الهیات آن دوره مستند کرده‌اند، تحلیلی از شیوه‌ای که اراده در نمایشنامه‌های الیزابتی و انگلستان یعقوبی نشان داده شد، در نقد آکادمیک کنونی غایب است. این پایان نامه در پی آن است که با روشن ساختن مشکلات مفهومی موجود در نظریه پردازی قوای اراده در فلسفه عصر، و با نشان دادن چگونگی بازنمایی و بازی این دشواری ها در نمایشنامه آن دوره، این شکاف در پژوهش را برطرف کند. این پایان نامه با نشان دادن نقشی که مفاهیم اراده در شکل دادن به چارچوب تعلیمی سنت اخلاقی در نمایشنامه اواخر قرن شانزدهم ایفا می کند، دانش اصلی را به حوزه مطالعات مدرن اولیه کمک می کند. چگونه از اراده برای ایجاد و کشف مفاهیم بدخواهی و اعمال تخطی اخلاقی در نمایشنامه های مدرن اولیه استفاده شد. نقش نظریه های اراده در شکل دادن به چگونگی مفهوم مرگ و سرنوشت انسان در متون اولیه مدرن ایفای نقش کرد. در نهایت، این تز پیشنهاد می کند که بازنمایی ادبی قوه اراده باید به عنوان بخشی حیاتی و اساسی از فرهنگ فکری مدرن اولیه در نظر گرفته شود.
ویتنبرگ چه ربطی به آزوسا دارد؟ : الهیات صلیب لوتر و پیروزی پنطیکاستی
نویسنده:
David John Courey
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پنطیکاستالیسم در آمریکای شمالی متوقف شده است. این پایان نامه به دنبال دلایلی برای بن بست کنونی در پیروزی گرایی است که موجب توسعه پنطیکاستیالیسم شده است و نقد آن پیروزی گرایی را از طریق اعمال الهیات صلیب مارتین لوتر پیشنهاد می کند. این اثر در درجه اول به عنوان یک پروژه الهیات سازنده در نظر گرفته شده است. این شامل سه حرکت است. اولی اصولاً تاریخی است که در آن من ظهور پنطیکاستی را بررسی می کنم. فصل 1 نشان می دهد که توسعه آن توسط نیروهای بازسازی گرایی و کمال گرایی، دو پویایی که سابقه طولانی در پروتستانیسم آمریکایی دارند، انجام شده است. این دو انگیزه در کنار هم نشان دهنده پیروزی گرایی است که نه تنها شکل گیری پنطیکاستی، بلکه به طور کلی انجیلییسم را رنگ آمیزی کرد. فصل دوم توسعه پیروزی گرایی پنطیکاستی را به صورت تاریخی از خیابان آزوسا، از طریق فرآیند نهادینه سازی دنبال می کند و پیروزی پنطیکاستی را به عنوان شکلی از بی واسطه بودن معنوی تعریف می کند. حرکت دوم کاوشی در الهیات تاریخی است. فصل سوم، لوتر را به عنوان منبعی برای الهیات پنطیکاستی در نظر می‌گیرد، زیرا او را از نظر تاریخی در تضاد الهیاتی خود با کاتولیک رومی و اصلاحات رادیکال قرار می‌دهد و با کشف طنین‌هایی بین اندیشه او و پنطیکاستی‌ها. فصل 4 با عطف به تأمل در الهیات متقاطع لوتر، ارزش آن را به عنوان نقد پیروز گرایی شخصی و نهادی تثبیت می کند. علاوه بر این، رستاخیز را به عنوان یک بعد اغلب توسعه نیافته الهیات صلیب می داند. پیوند صلیب و رستاخیز در اندیشه لوتر جنبش سوم را ایجاد می کند که اساساً تلاشی در الهیات سازنده است. با کمک کار جییرگن مولتمن، فصل 5 الهیات صلیب را برحسب دو مؤلفه دینامیک بیان می‌کند، یک پنوماتولوژی صلیبی، و یک eschatologia crucis، که پیوند آنها تعمید روح، ویژگی اصلی پنطیکاستیالیسم را نشان می‌دهد. در فصل پایانی، این مدل برای موضوعات مختلفی در الهیات پنطیکاستی از جمله تجربه معنوی، تقدیس، و ماوراءطبیعی به کار می‌رود، تا بتوان پیروزی‌های اساسی آن را کاهش داد. انجام این کار، اساس پنطیکاستالیسم را بر پایه‌های الهیاتی به جای دو پویایی تاریخی بازسازی‌گرایی و کمال‌گرایی، که به نظر می‌رسد باعث توسعه آن شده‌اند، ایجاد می‌کند.
سیاست تخیل اعتراف، از کالوین تا هابز [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Barret Reiter
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه به ماهیت و کاربرد نظریه های تخیل توسط پروتستان ها بویژه انگلیسی ها در طول قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم می پردازم. من چهار مشاهدات مهم را انجام می دهم. اول، من استدلال می‌کنم که با وجود پیشرفت در آناتومی و کشف مجدد منابع کلاسیک جدید، درمان‌های فلسفی پروتستان انگلیسی در مورد تخیل عمدتاً با سنت مکتبی و قرون وسطایی پیشین پیوسته بود. دوم، من استدلال می‌کنم که پروتستان‌های انگلیسی یک گفتمان الهیات متمایز (اما نه اصیل) را توسعه دادند که تأثیرات سقوط بر تخیل انسان را بازتاب می‌داد. ثالثاً، من استدلال می‌کنم که علی‌رغم تعهد قوی به جبر، پروتستان‌های انگلیسی به هیچ وجه امکان روش‌های خاص انسانی برای بهبود تخیل سقوط کرده را رد نکردند. در نهایت، من ادعا می‌کنم که این تأمل الهیاتی درباره تخیل سقوط کرده گسترده بود و حتی به گفتمان‌های غیر الهیاتی، مانند نوشته‌های سکولار (اسماً) در مورد فلسفه طبیعی، اخلاق و سیاست رنگ می‌افزاید. من این استدلال ها را در سه بخش بزرگ بررسی می کنم. اول، من عمدتاً تأملات فلسفی را در مورد ماهیت تخیل، بررسی آثار در سنت ارسطویی scientia de anima و همچنین پزشکی مدرن اولیه در نظر می‌گیرم. من همچنین به احیای نظریه های باستانی رواقی در مورد تخیل و مروجین اولیه مدرن آنها می پردازم. در نهایت، این بخش را با بررسی فلسفه فرانسیس بیکن پایان می دهم. در بخش دوم به ملاحظات کلامی می پردازم. من ابتدا در مورد ارتباط بین بت پرستی و تخیل موجود در الهیات پروتستان و منابع آن در مکتب و موارد مشابه در کلیسای کاتولیک ضد اصلاحات بحث می کنم. سپس گزارش بدبینانه تخیل را معرفی می کنم که در گفتمان پروتستان انگلیسی برجسته است.
تأثیر اسطوره های آفرینش در شکل گیری مرزهای جدید تربیت دینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lynda Shirley Weatherstone
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف از پایان نامه توسعه و پیگیری تکامل و از دست دادن اصل زنانه بوده است. من قصد دارم گزارشی منسجم از پیامدهای اجتماعی ارائه کنم که هم برای زنان (و هم برای مردان) که پشتوانه این فقدان بوده است، اعمال شده است. من استدلال می‌کنم که اصل زنانه، فلسفه‌ای است که بر کلیت، غیردوگانگی و شخصیت استوار است، نه متافیزیک عقلانی که امروزه در فرهنگ غربی نفوذ می‌کند. من تلاش می‌کنم سفر اصل زنانه را با اسطوره الهه بزرگ آغازها یا مادر بزرگ دنبال کنم، که همسر پسر-عاشق خود را به دنیا می‌آورد: هم زندگی و هم جهان را به وجود می‌آورد (بارینگ و کشفورد، 1991) . پس از آن، این رابطه از رابطه شراکتی به سرنگونی الهه بزرگ توسط پسرش تغییر می کند که به خدای آسمان جنگجوی قدرتمند و پدرسالار تبدیل می شود که اکنون به تنهایی بدون هیچ اشاره ای به رحم بارور الهه مادر کهن الگو می آفریند. من نشان می‌دهم که چگونه این اسطوره عصر برنز به اسطوره پیدایش عصر آهن سفر می‌کند که به موجب آن خدای پدر زندگی را تنها با کلمه می‌آفریند و عقل را جایگزین تمام تفکرات اسطوره‌ای می‌کند. در چارچوب این موانع ساختاری، من نشان می‌دهم که چگونه الهیات پیدایش، افسانه‌هایی است که توسط مردسالاری و جدا کردن زنان توسط مردان به دلیل «تفاوت‌های خلاقانه» آن‌ها سوء استفاده شده است (فیورنزا، 1985، ص.4). می توان استدلال کرد که این شکل از تبعیض جنسیتی و تعصب مذهبی به عنوان کانون اصلی آموزش دینی تداوم یافته و بازگو می شود. یک راه برای پرداختن به این شکل از تبعیض، بررسی رابطه بین الهیات عمومی و آموزش عمومی است
لحاظ کردن دیدگاه‌های شیائو: کاوشی در اطاعت مسیح در مقام فرزند از طریق عقاید هانس اورس فون بالتازار و فلسفه کنفوسیوسی متقدم
نویسنده:
Joshua R Brown
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف اصلی این پایان نامه این است که نشان دهد که تفسیر کنفوسیوسی از xiao («پرهیزگاری فرزندی») از دو جنبه، لنز هرمنوتیکی پرباری را برای مسیح شناسی ارائه می دهد. بلافاصله، من استدلال می‌کنم که xiao اولیه کنفوسیوس منبع مفیدی برای درک، قدردانی، شفاف‌سازی و اصلاح مسیح‌شناسی هانس اورس فون بالتاسار است که به اطاعت مسیح در اندیشه‌های خود اهمیت عمیقی می‌داد. به طور کلی تر، من استدلال می کنم که قرائت کنفوسیوس از xiao می تواند به متکلمان کمک کند تا به روش های جدید و گسترده وارد اسرار جزمات و آموزه های مسیحیت کلیسا شوند. در نتیجه، بحث اصلی پایان نامه این است که از طریق بالتاسار و سنت اولیه کنفوسیوس، به گزارشی غنی و قانع کننده از عشق فرزندی و اطاعت مسیح می رسیم. دو مجموعه از مطالعات را توسعه می دهد. اولین مورد به بررسی و کاوش مسیح شناسی بالتاسار با شرایط خاص خود اختصاص دارد.
زندگی زیباتر از ایده ها است: اومانیسم اگزیستانسیالیستی، بین الاذهانیت و تعالی در اومانیسم مدنی واحد ابوعلی احمد بن محمد بن یعقوب مسکویه
نویسنده:
John Peter Radez
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه بررسی می کند که چگونه می توان سه اثر اولیه در متافیزیک، تاریخ و فلسفه اخلاق مسکویه، اخلاق شناس اسلامی قرن یازدهم را به عنوان یک اثر وجودی خواند که سه ویژگی وجودی سارتری، یعنی مادی شدن خود، مواجهه را به نمایش می گذارد. از خود، و تعریف خود. تحقیق من بر این متمرکز است که چگونه سه اثر مسکویه در یک اثر وجودی با دو مضمون غالب اومانیستی اسلامی - بین الاذهانی (یعنی یادگیری در مورد دیگری برای کشف حقیقت درباره خود) و متعالی (یعنی رابطه با الوهیت) با یکدیگر تلاقی می کنند. ). من با ارائه گزارشی از زندگی مسکویه در قرن یازدهم بغداد شروع می کنم. سپس بررسی می کنم که چگونه شغل او به عنوان کتابدار دربار سلطنتی الهام بخش او به عنوان یک مورخ و فیلسوف بود. در ادامه، من به کمک مسکویه به اومانیسم اسلامی قرن یازدهم می پردازم و اینکه چگونه این مشارکت ها مسکویه را به ایجاد نوعی اومانیسم مدنی که فلسفه اخلاقی او را شکل می دهد، سوق داد. در نهایت، با این استدلال به پایان می‌برم که میسکاویه یک انسان‌گرای اگزیستانسیالیست اسلامی بود که کی‌یرکگارد و سارتر را پیش‌بینی می‌کرد. پژوهش سنتی مسکویه عمدتاً بر مسکویه به عنوان فیلسوف ارسطویی در سنت اندیشه سیاسی و فرهنگ درباری ایرانی متمرکز بوده است. پژوهش من فراتر از این مفهوم است و در عوض نشان می دهد که فلسفه مسکویه به طور خاص – و فلسفه اسلامی به طور کلی – صرفاً مشتق از فلسفه یونان نیست.
هزاره اتوپیایی میلتون: جامعه ایده آل و آخرت شناسی در انگلستان قرن هفدهم
نویسنده:
Anthony Bromley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز این بحث را ارائه می دهد که در الهیات، فلسفه سیاسی و شعر جان میلتون رابطه ای ناشناخته بین اتوپیایی و هزاره گرایی وجود دارد. این مطالعه این رابطه را به عنوان هزاره اتوپیایی تعریف می‌کند که از طریق آن ارزش‌های اتوپیایی کنترل و تنظیم آینده‌ای شیلایی را تضمین می‌کند. در مجموعه‌ای از فصل‌های مقایسه‌ای، این پایان‌نامه نشان می‌دهد که چگونه هزاره‌گرایی آرمان‌شهری میلتون می‌تواند در درون آن قرار گیرد و چگونه از طریق چشم‌انداز فکری، سیاسی و رادیکال انگلستان در اواسط قرن هفدهم توسعه می‌یابد. این مطالعه الهیات و فلسفه سیاسی میلتون را در کنار روشنفکران و شخصیت های رادیکال معاصر، مانند ساموئل هارتلب، جیمز هرینگتون، توماس هابز، مارکامونت ندهام، و جرارد وینستانلی، تحلیل می کند. همچنین در نظر می گیرد که چگونه ایده های اتوپیایی و هزاره ای آثار منثور میلتون در شعر حماسی او منعکس شده است. در انجام این کار، مطالعه مشاهده می‌کند که چگونه از دست دادن تدریجی ایمان میلتون به مردم انگلیسی، فرمول‌های آرمان‌شهری را به امید تضمین تحقق آخرت‌شناسی او تشویق می‌کند. سرخوردگی فزاینده میلتون از مردم با نخبه گرایی رو به رشد او همزمان است: از اوایل دهه 1640 تا پایان عمرش، او ایمان خود را به کسانی که معتقد بود قادر به تحقق هزاره هستند در افراد کمتر و کمتری قرار داد. برخلاف جامعه مطالعه‌گر لندن در آرئوپاگیتیکا در سال 1644، تا سال 1671، میلتون افراد کامل و منتخب را ایده‌آل می‌کند که می‌تواند آرزوی آن‌ها را داشته باشد، اگر نه افرادی که خود را با آن‌ها می‌شناسد. هزاره اتوپیایی میلتون، بردبار و در عین حال نخبه گرا، غیرمتعارف و در عین حال محافظه کار، تغییرات پویای چشم انداز سیاسی و فکری اواسط قرن هفدهم را رمزگذاری می کند.
میل، شهوت و انجام دادن: انسان شناسی سنت بوناونتورا و عرفان میل
نویسنده:
Louis Rouleau
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه جایگاه میل را در انسان‌شناسی و عرفان بوناونتورا به‌عنوان اصلاحی برای مطالعاتی که دامنه آن را به میل به تعمق یا به‌عنوان محبتی که صرفاً بر فقدان شیء مورد نظر است محدود می‌کند، بررسی می‌کند. این ادعا می کند که Bonaventure میل را به عنوان کمبود با میل به عنوان بیانی از فراوانی ترکیب می کند. بوناونتورا بر اساس آموزه قیاس و الهیات خود از تصویر خدا در روح، میل را به عنوان نشانه ای از جهت گیری انسان به سوی خیر و مسلک آن به سوی خوشبختی می پذیرد. او در پی آن است که میل را به عنوان وسیله ای برای کشاندن روح، با کمک فیض و نیکوکاری، به اتحاد با خدا، که می توان تا حدی در این زندگی از طریق تفکر عاطفی و وجدآمیز تجربه کرد. ایجاد زمینه ای گسترده برای تفسیر الهیات میل بوناونتورا. بخش اول به بررسی رواج میل در فلسفه و کلام معاصر می پردازد. در حالی که فلسفه پست مدرن از میل برای شکستن وحدت موضوع مدرن استفاده می کند، الهیات معاصر مقوله میل را بازیابی می کند تا بر تصور بیرونی از طبیعت و فیض غلبه کند.
دفاع از برهان تحقق چندگانه در برابر نظریه هویت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Barrett
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : یک بحث کلاسیک در فلسفه ذهن این است که نظریه هویت نادرست است، زیرا انواع حالت ذهنی در انواع حالت مغزی چند برابر می شود. من در این پایان نامه شرح مفصلی از استدلال و دفاع از آن در برابر چند تن از منتقدان برجسته معاصر ارائه می کنم. در نهایت، من شواهد تجربی از تفاوت‌های بین گونه‌ای در انسان و میمون و همچنین از یک مورد انعطاف‌پذیری عصبی گسترده ارائه می‌دهم که نشان می‌دهد انواع حالت ذهنی در انواع حالت مغزی چند برابر می‌شوند.
  • تعداد رکورد ها : 1276